ausgewählte Veröffentlichungen
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Abschnitt eines Buches
- The Planetary Stacking Order of Multilayered Crowd-AI Systems 2022
- Uncanny Home Working 2021
- About the Book 2017
- Acknowledgments 2017
- Bibliography 2017
- Conclusion: Towards an Ethics of Creative Crowdwork 2017
- Early Concepts of Online Collaboration 2017
- Foreword BIRD 2017
- Frontmatter 2017
- Introduction: Coming to Terms with Crowdsourcing 2017
- The Crowdsourcing of Design 2017
- The Design of Crowdsourcing 2017
- The Reinvention of the Crowd 2017
- The Good, the Bad and the Ugly: Warum Crowdsourcing eine Frage der Ethik ist: Perspektiven digitaler Arbeit 2015
- The Good, The Bad and the Ugly: Why Crowdsourcing Needs Ethics 2013
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Artikel
- Gamer als Designer: Nutzergenerierte Inhalte in Computerspielen: Nutzergenerierte Inhalte in Computerspielen. Informatik-Spektrum, Vol.34(6), pp. 598-606. 2011
- For a Few Dollars More: Class Action against Crowdsourcing. A Peer-Reviewed Journal About, Vol.2(1), pp. 60-73.
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Buch
- Crowd Design: From Tools for Empowerment to Platform Capitalism 2017
- Digital Labour Markets in the Platform Economy: mapping the political challenges of crowd work and gig work 2017
- Arbeitsmärkte in der Plattformökonomie: Zur Funktionsweise und den Herausforderungen von Crowdwork und Gigwork 2016
- Kritische Masse: von Profis und Amateuren im Design 2010
- Parallel Realitäten: Designkritische Texte - Wilhelm Braun-Feldweg Förderpreis 2006
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Dokument
- Crowdsourced Production of AI Training Data: How Human Workers Teach Self-Driving Cars How To See. Working paper Forschungsförderung Hans Böckler Stiftung. 2019
- Der Job als Gig: Digital vermittelte Dienstleistungen in Berlin 2017